Redakcja

Błonnik w naszej diecie

Błonnik w naszej diecieCoraz więcej osób w dzisiejszych czasach uskarża się na problemy związane ze swoim układem pokarmowym. Często pojawiają się takie dolegliwości, jak ból, nudności, zaparcia, czy biegunki. Wiele osób cierpi też na wzdęcia i uporczywe gazy. Okazuje się, że wynika to w dużej mierze z tego, co zjadamy oraz jaki tryb życia prowadzimy. Takie dolegliwości wynikają najczęściej z kilku czynników. Wiele osób nie poświęca uwagi temu, co zjada i w jakich warunkach. Wszędzie się spieszymy i zapominamy o tym, że składamy się w dużej mierze z tego, co zjemy.

Lekarze i dietetycy od lat podkreślają, jak ważna jest rola błonnika w naszej diecie. Powinniśmy codziennie dostarczać go naszemu organizmowi właśnie po to, aby nasz układ pokarmowy działał we właściwy sposób. Błonnik działa bowiem jak swego rodzaju szczoteczka, która wymiata resztki pokarmowe z naszego jelita i pozwala nam się ich pozbyć. Dzięki temu, nic nie zalega w naszych jelitach i czujemy się o wiele lepiej. Znikają również uporczywe gazy i wzdęcia.

Jak dostarczyć błonnik do organizmu?

W jaki sposób można dostarczyć błonnik naszemu organizmowi? W aptekach i sklepach można znaleźć różnego rodzaju naturalne błonniki w proszku, na przykład błonnik jabłkowy, czy dyniowy. Najczęściej trzeba go dosypywać do płynnych pokarmów lub do wody. Nie trzeba jednak bawić się w takie rzeczy, ponieważ mnóstwo błonnika znajduje się w naszych pokarmach. Trzeba tylko wybierać produkty wysokiej jakości o dużej zawartości tego składnika.

Produkty zawierające duża ilość błonnika

Idealnie sprawdzają się wszelkiego rodzaju kasze i płatki owsiane. Warto też jadać pieczywo pełnoziarniste, najlepiej razowe. Dużo błonnika można znaleźć również w skórce od jabłka i innych owoców oraz warzyw. Najczęściej nie zdajemy sobie nawet z tego sprawy, kiedy obieramy jabłko ze skóry. Pozbawiamy się wówczas dużej ilości błonnika, ale również cennych witamin, które znajdują się właśnie w skórce. Warto zadbać o to, aby błonnik znajdował się w naszej diecie każdego dnia. Dzięki niemu, z pewnością poczujemy się znacznie lepiej i o wiele lżej.

Więcej: https://rodzinazdrowia.pl/blonnik-wazny-skladnik-diety

Artykuły, które mogą Cię zaciekawić:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>