Redakcja

Co włączyć do swojej diety, jeśli zależy nam na zdrowiu i pięknej figurze?

Co włączyć do swojej diety, jeśli zależy nam na zdrowiu i pięknej figurze?Osoby, którym nie obce własne zdrowie i wygląd sylwetki muszą pamiętać, że nie bez znaczenia jest to, co jedzą. Na szczęście dzisiaj produkty zdrowe i smaczne są naprawdę łatwo dostępne. Podpowiadamy po co warto sięgać, jeśli troszczymy się o kondycję i samopoczucie.

Czerwona kapusta

Nieco zapomniana i niedoceniana kapusta czerwona jest naprawdę świetnym warzywem, które warto pokochać. Dostarcza ogromnych ilości zarówno witamin, jak i minerałów. Podkreślić należy, że zawiera antocyjany, które są niezbędne, jeśli chcemy, aby nasz organizm pokochał wolne rodniki. Spożywanie czerwonej kapusty doskonale chroni nas przed najróżniejszymi stanami zapalnymi. Zapobiega również chorobom układu krążenia. UWAGA: najwięcej wartości odżywczych czerwona kapusta ma wówczas, gdy spożywana jest na surowo.

Gorzka czekolada

Sprawdzi się w przypadku chęci zjedzenia czegoś słodkiego. Co ważne, dwie kostki gorzkiej czekolady możemy zjeść bez wyrzutów sumienia. Dostarcza ona teobrominy oraz kwercetyny. Są to substancje regulujące ciśnienie tętnicze krwi i wzmacniające ściany naczyń krwionośnych. Jej spożywanie w umiarkowanych ilościach chroni przed zawałem mięśnia sercowego oraz udarem krwotocznym mózgu.

Zielona herbata

Bez wątpienia powinniśmy ten napój naprawdę polubić. Zielona herbata dostarcza katechin. Są to substancje korzystnie wpływające na ciśnienie tętnicze krwi. Osoby regularnie pijące zieloną herbatę mogą być pewne, że poziom cholesterolu będzie znajdował się w normie. Pokochać muszą ją również kobiety – zielona herbata wpływa bowiem korzystnie na kondycję skóry, włosów i paznokci.

Truskawki

Owoce dostępne sezonowo. Na szczęście dzisiaj w sprzedaży dostępne są również mrożone truskawki, które mają wszystkie wartości odżywce. Truskawki są źródłem fizetyny. Jest to substancja skutecznie obniżająca poziom złego cholesterolu. Owoce te są małokaloryczne, a jednocześnie naprawdę sycące. Należy jednak wystrzegać się ich spożywania ze śmietaną i cukrem. Wówczas fundujemy sobie bowiem prawdziwą bombę kaloryczną, która zawiera dodatkowo solidną porcję tłuszczu.

Artykuły, które mogą Cię zaciekawić:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *