Redakcja

Zajadanie stresów

Zajadanie stresówWiele osób przyznaje, że często zdarza im się zjeść coś pomimo braku uczucia głodu. Najczęściej z tym problemem spotykają się kobiety. Pomimo tego, że przed chwilą zjadły konkretny posiłek, po chwili muszą po prostu zjeść coś słodkiego lub jakąś przekąskę. Zazwyczaj tłumaczą to sobie one zmianami hormonalnymi i konkretnym etapem cyklu menstruacyjnego, jednakże nie zawsze jest to właściwa wymówka. Najczęściej wynika to po prostu z braku silnej woli.

Podjadanie między posiłkami

Najgorsze jest to, że kiedy podjadamy, zazwyczaj decydujemy się na produkty niezdrowe. Najczęściej są to po prostu słodycze lub słone przekąski, jak chipsy, czy paluszki. Rzadziej sięgamy zaś po jabłko lub banana. Warto zastosować taką metodę, że kiedy najdzie nas po prostu ochota na coś niezdrowego, zastępujemy to owocem lub warzywem. Dobrze jest mieć w domu w lodówce przygotowane paczuszki, z paluszkami z marchewki lub pietruszki, które można sobie bezkarnie chrupać. Można też napić się po prostu wody. Oczywiście, nie sprawi to tyle przyjemności, ale być może z czasem oduczymy się takiego impulsywnego jedzenia.

Nieregularne pory jedzenia

Bardzo ważna jest też regularność posiłków. Powinno się ich jadać około pięciu dziennie, w równych odstępach czasu i o stałych porach. Organizm wówczas jest przyzwyczajony do tego, że dostanie jedzenie o swojej stałej porze i wie, że nie musi magazynować produktów przemiany materii na zapas. Nie odczuwamy również głodu pomiędzy posiłkami, jeżeli są one wystarczająco syte. Każda kobieta powinna zadbać o to, aby regularnie jadać. Do pracy warto pakować sobie pojemniki z jedzeniem i w trakcie przerwy spożywać takie domowe posiłki, zamiast batoników, czy drożdżówek.

Wiele osób w dzisiejszych czasach ma problemy z podjadaniem i nie potrafią sobie one z nimi poradzić. Dobrym wyjściem jest również zakupienie w aptece naturalnego chromu, który hamuje apetyt na słodycze. Również dzieci trzeba nauczyć, aby sięgały jedynie po zdrowe przekąski na wypadek nagłego głodu. Będzie to dla nich cenne w przyszłości i będą nam one za to bardzo wdzięczne.

Więcej informacji na : https://rodzinazdrowia.pl/nie-jestes-glodna-ale-jednak-cos-bys-zjadla

Artykuły, które mogą Cię zaciekawić:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>