Redakcja

Badania dotyczące udostępniania różnych treści

Media społecznościowe są dzisiaj naprawdę chętnie wykorzystywane. Liczba ich użytkowników na całym świecie jest dzisiaj ogromna. Jedną z form aktywności, na którą decydują się użytkownicy Facebooka jest udostępnianie różnego rodzaju treści. Mówiąc o udostępnianiu treści, warto odwołać się do badań przeprowadzonych przez Dichtera w roku 1966. Wskazał on cztery powody, dla których konsumenci decydują się dzielić rozmaitymi informacjami. Okazuje się, że uzyskane przez niego wyniki nadal są aktualne.

Product Involvement

Dichter wykazał, że ponad trzydzieści procent osób dzieli się różnymi informacjami dlatego, że mają dobre relacje z marką. Jeśli produkt, usługa bądź kontakt był naprawdę satysfakcjonujący, w odbiorcy pojawia się chęć, aby podzielić się informacją z innymi.

Self-Involvement

W ponad dwudziestu procentach za udostępnianiem informacji kryje się chęć skoncentrowania na sobie uwagi, a także wyrażenia swojego zdania. Informacje udostępniane są po to, aby pokazać, że na czymś się dobrze znamy. Decydujemy się coś udostępniać dlaczego, że chcemy pokazać innym, że wiemy coś, czego oni nie wiedzą.

Badania dotyczące udostępniania różnych treści

Other Involvement

Do tej grupy zaliczyć można około dwadzieścia procent wszystkich udostępnień. W tej grupie znajdują się ci, którzy dzielą się z innymi informacjami dlatego, że czują chęć dzielenia się z innymi po to, aby w jakiś sposób komuś pomóc. Jeśli na przykład dzielimy się na Facebooku recenzjami dotyczącymi filmów bądź książek, robimy to właśnie z takiego powodu.

Message Involvement

Do tej grupy – podobnie jak do poprzedniej – zalicza się około dwadzieścia procent przypadków. Osoby, które decydują się udostępnić coś i należą do tej grupy robią to dlatego, że treść wydaje im się warta uwagi. Dostrzegają oni wartościowość informacji, które decydują się udostępnić.

Facebook to obecnie najbardziej popularny serwis społecznościowy. Trudno sobie go wyobrazić bez udostępniania rozmaitych treści. Powodów, dla których to robimy jest więcej. Warto pamiętać, że badania z 1966 roku znajdują przełożenie na Facebooka.

Artykuły, które mogą Cię zaciekawić:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *