Redakcja

Dieta przedłużająca młodość

Swoje życie możemy przedłużyć o 4 – 5 lat stosując odpowiednią dietę. Osoby zdrowe nie powinny wybierać lekkostrawnych pokarmów, które są pozbawione naturalnych witamin, składników mineralnych i błonnika. Osoby, które nie wykonują ciężkiej pracy fizycznej, powinny dostarczać organizmowi codziennie 1500 – 2000 kcal w pięciu posiłkach: trzech głównych i dwóch przekąskach. Posiłki należy jeść regularnie co 3 – 4 godziny.

Dieta przedłużająca młodość

Produkty, które przedłużą nam życie

Jeśli chcemy stosować dietę, która przedłuży nam życie przynajmniej o 4 lata, to na naszych talerzach powinny się znaleźć:

  • produkty zbożowe. Powinny to być produkty z mąki z pełnego przemiału, a więc pełnoziarnisty chleb, pieczywo i makaron razowy oraz brązowy ryż, kasze, płatki owsiane, kiełki pszenicy, zarodki pszenne;
  • warzywa i owoce. Zjadamy dziennie około kilograma warzyw i owoców zachowując proporcje: 3/4 warzyw i 1/4 owoców. Z warzyw szczególnie polecane są: brokuły, kalafior, kapusta, cebula, czosnek, marchew, papryka, pomidory, sałata, rzodkiew, jarmuż. Polecane owoce to: awokado, jabłka, jagody, truskawki, wiśnie, ciemne winogrona, czarne porzeczki;
  • orzechy włoskie, laskowe, brazylijskie, migdały oraz siemię lniane, pestki dyni i słonecznika;
  • produkty białkowe. Do tych zalecanych należą: groch, fasola, jajka, ryby morskie, mleko i jego przetwory, chude mięso wołowe, wątróbka cielęca lub drobiowa, soczewic, drób;
  • tłuszcze. Do minimum ograniczamy tłuszcze zwierzęce, zamiast nich stosujemy tłuszcze roślinne. Bardzo ceniona jest nie tylko oliwa z oliwek, ale także nasz olej rzepakowy;
  • napoje. Głównie powinniśmy pić wodę. Codziennie starajmy się wypijać przynajmniej 1,5 l wody. Pijemy ją małymi łyczkami, bo tylko wtedy organizm najlepiej ją przyswaja i wykorzystuje.

Podsumowanie

Wszystkie te produkty możemy dowolnie ze sobą łączyć. Wraz z posiłkami dostarczymy bowiem organizmowi zarówno ważnych składników odżywczych, jak i substancji, które opóźniają proces starzenia się i nazywane są eliksirami młodości. Do substancji tych należą nie tylko kwasy omega-3, ale także NADH.

Artykuły, które mogą Cię zaciekawić:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *