Redakcja

Zasady diety, która przedłuży nam życie

Są osoby, które w dobrej kondycji dożywają stu lat. Dieta długowieczności nie jest trudna. My także możemy ją zastosować. Stosując ją na co dzień mamy ogromne szanse na długie życie.

Zasady diety, która przedłuży nam życie

Unikamy mięsa

Jest wiele regionów świata, w których liczba zdrowych stulatków jest naprawdę imponująca. Dużo stulatków żyje między innymi na japońskiej wyspie Okinawa, na greckiej wyspie Ikaria czy we włoskiej Kalabrii. Jadłospis osób, które w dobrym zdrowiu dożyły stu lat w dużej mierze opierał się na produktach pochodzenia roślinnego. Podstawową diety były i są rośliny strączkowe oraz zielone warzywa i owoce o niskim indeksie glikemicznym. W jadłospisie zapewniającym długowieczność powinny znaleźć się 2-3 razy w tygodniu także ryby. Po 70. urodzinach w jadłospisie powinno znaleźć się więcej produktów pochodzenia zwierzęcego: jajek, jogurtów z mleka krowiego wzbogaconych o żywe kultury bakterii oraz owczych serów.

Ograniczamy cukier i złe tłuszcze

W jadłospisie powinny znaleźć się węglowodany złożone oraz dobre tłuszcze, które nie zawierają nienasyconych kwasów tłuszczowych omega. Na co dzień jadamy więc grube kasze, pełnoziarniste pieczywo oraz warzywa. Rezygnujemy z pieczywa i makaronu z białej mąki, ryżu, cukierków, ciast, soków owocowych, słodzonych napojów gazowanych. Wykluczamy z diety czerwone mięso, utwardzane margaryny, masło, smalec, śmietanę. W jadłospisie powinny znaleźć się: sardynki, śledzie, łosoś, olej rzepakowy i lniany, oliwa z oliwek. Do smarowania pieczywa używamy dobrej jakości miękkich margaryn. Masło zastąpi nam także awokado.

Rozkładamy posiłki

Jemy 5 posiłków w ciągu dnia: trzy główne i dwie przekąski. Nie pomijamy śniadania. Posiłki staramy się jeść co 3- 4 godziny. Ostatni posiłek zjadamy na 2-3 godziny przed położeniem się do łóżka.

Aby organizm prawidłowo funkcjonował potrzebuje nie tylko składników odżywczych, ale także codziennej dawki ruchu. Rezygnujemy z windy, wysiadamy z autobusu czy tramwaju przystanek wcześniej i pokonujemy dystans do domu pieszo, ograniczamy korzystanie z samochodu.

Artykuły, które mogą Cię zaciekawić:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *