Browsing articles in "Zdrowie"

Dieta DASH sposobem na długie życie

Dieta DASH została opracowana dla osób chorych na nadciśnienie. Bardzo szybko okazało się, że dieta ta nie tylko leczy, ale także uczy zdrowego sposobu odżywiania się. Nie jest cudowną dietę, pozbycie się nadwagi to tylko skutek uboczny jej stosowania. Dietę DASH mogą stosować całe rodziny i to przez całe życie.

Przeczytaj cały artykuł »

Jak zmniejszyć ryzyko chorób i wydłużyć sobie życie?

Już żyjemy coraz dłużej, ale częściej też chorujemy. Unikając pewnych chorób, możemy swoje  życie jeszcze wydłużyć. Co powinniśmy w tym celu zrobić?

Przeczytaj cały artykuł »

Czy można dożyć stu lat?

Zdaniem naukowców, każdy z nas może dożyć w dobrym zdrowiu stu lat. Sposoby na wydłużenie sobie życia wbrew pozorom są bardzo proste: musimy jeść mniej, nie dostarczać organizmowi zbyt wiele kalorii i być aktywni fizycznie.

Przeczytaj cały artykuł »

Do zdrowia i długowieczności tylko 7,5 tysiąca kroków

Aktywność fizyczna to najlepszy sposób na zapobieganie chorobom cywilizacyjnym. Najbardziej naturalną i jednocześnie najprostszym sposobem na to, aby być aktywnym fizycznie. Naukowcy i lekarze przekonują nas, że wykonując codziennie 7,5 tysiąca kroków, przedłużymy sobie życie o cztery lata.

Przeczytaj cały artykuł »

Zasady diety, która przedłuży nam życie

Są osoby, które w dobrej kondycji dożywają stu lat. Dieta długowieczności nie jest trudna. My także możemy ją zastosować. Stosując ją na co dzień mamy ogromne szanse na długie życie.

Przeczytaj cały artykuł »

Zdrowe odżywianie: co to znaczy?

Wśród wielu produktów żywnościowych, powinniśmy wybierać przede wszystkim te, które służą naszemu zdrowiu. Zdrowa dieta może wydłużyć nam życie przynajmniej o cztery lata. Co to jednak znaczy „zdrowe odżywianie”?

Przeczytaj cały artykuł »

Dieta przedłużająca młodość

Swoje życie możemy przedłużyć o 4 – 5 lat stosując odpowiednią dietę. Osoby zdrowe nie powinny wybierać lekkostrawnych pokarmów, które są pozbawione naturalnych witamin, składników mineralnych i błonnika. Osoby, które nie wykonują ciężkiej pracy fizycznej, powinny dostarczać organizmowi codziennie 1500 – 2000 kcal w pięciu posiłkach: trzech głównych i dwóch przekąskach. Posiłki należy jeść regularnie co 3 – 4 godziny.

Przeczytaj cały artykuł »

Tłuszcze dobre dla zdrowia

Tłuszcze są bardzo ważne dla naszego zdrowia. Nie każde są jednak równie zdrowe. Dietetycy radzą nam, abyśmy jedli więcej tłuszczów roślinnych, które są bogate w nienasycone kwasy tłuszczowe, tak zwane omega. Nie wszystkie z nich wpływają jednak na nasze zdrowie równie korzystnie.

Przeczytaj cały artykuł »

Nowa piramida żywienia

Zalecenia piramidy żywieniowej zostały opracowane dla osób zdrowych. Stosowanie się do jej zaleceń zmniejsza ryzyko chorób cywilizacyjnych, takich jak otyłość, cukrzyca, nadciśnienie tętnicze i inne choroby serca. W pierwszej fazie stosowanie się do zaleceń nowej piramidy żywieniowej może nawet zahamować rozwój tych chorób. Produkty, które znalazły się u podstawy piramidy, powinniśmy jeść jak najczęściej. Ważne jest jednak nie tylko to, co jemy, ale także to, jak często i ile.

Przeczytaj cały artykuł »

Prawidłowe przechowywanie odciągniętego mleka karmiącej matki

Coraz więcej kobiet bardzo szybko po urodzeniu dziecka wraca do pracy. Maluchy nawet jednak wtedy, gdy mama przebywa poza domem mogą być karmione mlekiem mamy. Aby jednak maluch był karmiony mlekiem mamy, musi go ona odpowiednio przechować. Jak długo i w jakich warunkach może być przechowywane odciągnięte mleko?

Przeczytaj cały artykuł »
Strony:12»